CZYM SIĘ KIEROWAĆ PRZY WYBORZE ORBITROLA HYDRAULICZNEGO?

comment Komentarz: 0 favorite Trafienie: 2374

Orbitrol hydrauliczny pełni bardzo ważną funkcję w maszynach budowlanych, samochodach ciężarowych, ciągnikach, kombajnach, ładowarkach teleskopowych. Jest elementem wyposażenia układu wspomagania kierownicy w sprzętach ciężkich wykorzystywanych w drogownictwie czy budownictwie. Występuje w roli kontrolera  - specjalny sterownik zapewnia wygodne i bezpieczne kierowanie pojazdem. Ze względu na to jego wybór nie może być przypadkowy. Zawór skrętu, który odpowiada za otwieranie i zamykanie przepustu cieczy w układzie hydraulicznym musi zostać wybrany mądrze.

ZWRÓĆ UWAGĘ NA MARKĘ

Kupowanie części maszyn i pojazdów, które nie zostały wyprodukowane przez uznaną na rynku firmę, zawsze wiąże się z ryzykiem. Dlatego, wybierając orbitrol hydrauliczny postaw na sprzęt markowy, który spełnia wszelkie normy jakości i bezpieczeństwa. Godną polecenia marką jest tutaj Danfos, czyli duński producent komponentów oraz rozwiązań technologicznych. To on jako pierwszy zaprojektował i wykonał zawór skrętu. Godnym zaufania dostawcą jest znany twórca elektronarzędzi oraz części Bosch.

SPOSÓB PRACY

Orbitrole hydrauliczne mogą pracować na różne sposoby. Podstawowy podział obejmuje modele z systemem:

  • CN (Close Normally),
  • LS (Load Sensing),
  • ON (Open Normally).

Każdy z nich działa inaczej i pełni inne funkcje Np. wariant CN pozwala na utrzymanie ciśnienia w układzie hydraulicznym, kiedy kierownica się nie rusza. Wersję LS najlepiej jest stosować z pompą wyposażoną w taki sam system, ponieważ jej regulacja odbywa się w sposób automatyczny. Dla inwestorów, którzy dysponują maszyną wyposażoną w oddzielna pompę dla układu kierowniczego, polecamy system Open Normally.

KOMPATYBILNOŚĆ Z MASZYNĄ

Wybór konkretnego podzespołu zawsze trzeba skonfrontować z rodzajem maszyny, którą zamierzasz doposażyć czy naprawić. Niektóre modele są uniwersalne i tutaj nie musisz martwić się problemem z dopasowaniem. Druga kategoria to produkty współpracujące z konkretnymi maszynami, np. kombajnami Bizonami, ciągnikami marki Ursus czy Zetor.

BUDOWA ORBITROLA

Z perspektywy inwestora ważna może być też budowa orbitola. Zwróć uwagę na to, jaki jest jego rozmiar i jakie rodzaje zaworów ma wbudowane (zwrotne, ssakowe, szokowe, przelewowe). Oznaczenia na urządzeniu oznaczają:

  • „O” – otwarty system, olej płynie od pompy do zbiornika,
  • „N” – brak reakcji, gdy siły działające na koła nie są przekazywane na układ kierowania.

W przypadku tej inwestycji istotna jest też cena. Standardowo orbitrole hydrauliczne kosztują w granicach od 500 do 700 złotych.

niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło